Většina kulturních organizací usiluje o publicitu ve zpravodajství, která je bezplatná – a přitom k nezaplacení.
Přestože se galerie, divadla a muzea hodně snaží, často se do zpráv nedostanou. Proč? Důvodem bývá malá znalost mediálních rutin, používání otřepaných frází či umělecké hantýrky.
Zkuste uvažovat o kulturních tématech jako novináři. Na workshopu vám ukážeme, jak na to. Navíc si zkusíte napsat avízo a tiskovou zprávu.
LEKTORKA:
Martina Vašíčková pracuje od roku 2001, nejprve jako redaktorka v domácí, od roku 2004 v zahraniční redakci. Působila jako zpravodajka ČTK v Rusku a zemích bývalého sovětského bloku, poté žila v Bruselu, kde založila a vedla výtvarný ateliér. Nyní je mluvčí ČTK a ředitelka Akademie ČTK. V Akademii se zaměřuje na sociální sítě a mediální výchovu, rozšiřuje možnosti spolupráce ČTK se školami.
Hlavní odborné pracoviště Muzea východních Čech v Hradci Králové - Gayerova kasárna, Opletalova 334, HK, přednášková místnost
Akce se koná jako regionální součást celorepublikového Festivalu umění a kreativity ve vzdělávání.